En stærk tilstedeværelse på sociale medier


Kunde: SalzburgerLand

01 | Udfordring

Den østrigske region SalzbrugerLand ønskede en stærkere og mere involverende tilstedeværelse på de sociale medier, herunder særligt Facebook. Fra start havde de en aktiv side på Facebook, som hovedsagligt kommunikerede tilbud og generel information om SalzburgerLand.  Facebooksiden havde et begrænset antal følgere og disse følgere var meget inaktive. De oplevede derfor meget få reaktioner i form af likes, kommentarer og delinger på de indlæg, som blev publiceret på siden.

02 | Løsning

EHRENBERG Kommunikation uarbejdede en ny Facebook strategi med fokus værdifuldt og involverende indhold kombineret med strategisk promovering af siden. Med henblik på at opgradere SalzburgerLands fremtræden på de sociale medier, var en del af EHRENBERG Kommunikations strategi at ændre indholdet på siden fra at præsentere tilbud og informationer til værdifuldt og involverende indhold – der fokuserer på de aktiviteter man kan oplever I regionen. 

Desuden blev udvalgte indlæg strategisk promoveret med henblik på at nå et bredede publikum og således tiltrække nye aktive følgere.

03 | Resultat

Indsatsen resulterede I en mere engagerende Facebook side, hvor følgerne er gået fra at være passive til at være aktive ambassadører for SalzburgerLand. Som følge af den nye strategi har SalzburgerLand Facebooksiden 8-dobblet antallet af følgere inden for et år. 

Endnu vigtigere har der været en betydelig stigning af rækkeviden, likes, kommentarer og delinger pr. indlæg.  Nu godkender følgerne af siden aktivt SalzburgerLand som en attraktiv destination, og dermed sikres værdifuld eksponering for den østrigske region.

Interesseret i denne case?

Tina Baungaard-Jensen
Head of PR Denmark

+45 41 28 10 01
tbj@ehrenberg-kommunikation.com