Brand kisses med SalzburgerLand


Kunde: SalzburgerLand

01 | Udfordring

Den østrigske region SalzburgerLand ønskede at positionere sig som den mest oplagte vinterdestination blandt svenskere og danskere.

Udfordringen for vinterkampagnen var at finde nye, succesfulde måder at tiltrække rejsende og positionere SalzburgerLand som den foretrukne vinterdestination blandt danskere og svenskere – med et relativt begrænset budget.

02 | Løsning

En multi-channel kampagne for SalzburgerLand i samarbejde med flere kendte svenske og danske brands.

Til vinterkampagnen 2013/14 valgte vi at etablere samarbejder med relevante brands i Skandinavien på en ny og kreativ måde. Ved at matche SalzburgerLand med stærke brands i Skandinavien, kunne vi udvikle en omkostningseffektiv kommunikationskampagne med betydelig effekt. 

Fordelene ved at gå sammen i relevante partnerskaber, såkaldte brand-kisses, var ikke mindst stærke synergier i målgrupper, produkter og budskaber.

Vi fik adgang til partnernes kommunikationskanaler, som inkluderede både digitale og fysiske kanaler.  På den måde skabte vi en cross-media-kampagne baseret på de etablerede brands styrkepositioner i markedet.

03 | Resultat

En multi-channel kampagne eksekveret på flere platforme på to markeder samt eksponering i målgruppen.

Vores samarbejdspartnere under kampagnen bestod af:

     Thule                                                Fitness.dk

     Mekonomen                                     City 2

     Wilfa                                                T-Hansen

     Scandlines                                        Imerco

     Nova FM                                          Mols-Linien

Via samarbejdspartnernes hjemmesider, nyhedsbreve, sociale medier, samt om bord på færger og i fysiske butikker nåede vi flere millioner mennesker.

3.649.000 danske og svenske læsere.

Interesseret i denne case?

Tina Baungaard-Jensen
Head of PR Denmark

+45 41 28 10 01
tbj@ehrenberg-kommunikation.com